tirsdag 21. februar 2017

Helse i hver dråpe

I kveld har jeg laget ingefærshot med gurkemeie

Ingefær har jeg alltid hatt tro på, men er ikke flink til å ta det annet i te når jeg er blitt forkjøla. Var flink en liten periode i høst der jeg kokte ingefær, sitron og mynte sammen med vann og drakk et glass av dette hver morgen.. men godt var det ikke så...

I dag bestemte jeg meg for å lage shot av sitron og ingefær. Lettere å få i seg et par slurker enn et glass, håper jeg




Siden jeg har betennelseslignende smerter i armen i dag, så kom jeg på gurkemeie.. det er jo betennelsesdempende. Ergo trålet jeg butikker etter gurkemeierot og endte på grønnsalgsutsalget på Grønland... burde snart lære meg å gå direkte dit, de har jo alt jeg leiter etter :)

Etter jeg kom hjem fra jobb kokte jeg opp et par liter vann, kuttet oppi ei stor ingefærrot og en neve gurkemeie ...de var veldig små... mulig de er det på denne årstiden? Har aldri kjøpt sånne før. 


Dette hadde jeg i det kokende vannet, sammen med 3 sitroner..og lot det trekke i ca 1 time 


Deretter var det bare å sile dette i en flaske eller flere, ettersom hva du har.. dette ble litt over 2 liter..Så nå er det bare å se om dette ble en suksess eller ikke :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar