fredag 18. november 2016

Opprydning i gammel juletrepynt

Jeg har ryddet, kassert og gjenbrukt julepynt - hovedsakelig julekuler - i dag


Ideen var i hodet - bruke de til julekrans - men hva skal jeg lime de på? Da ble råe dyr gode... i hobbyskapet mitt har jeg jo diverse materiell, stappfullt faktisk :) Jeg tok ståltråd og formet en til et hjerte og en til en ring..
Jeg endte opp med hjerte, surret på plastposer, som også har en tendens til å hope seg opp


Kledte tilslutt grillfolie rundt det hele og surret fast med ny ståltråd


Så var det bare å varme limpistolen og lime må gammelt "ræl" i vilden sky. Kuler og litt fake mistelteinbånd


Jeg limte på uten noen plan på hvordan fargene på kulene ble satt sammen.. jeg hadde nemlig klart for meg at alt skulle bli sølv... hurra for sølvkrum fra Biltema. Jeg sprayet kransen og den ble slik


Nå gjensto bare finishen..jeg hadde tenkt å sette på noen røde kuler rundt omkring, men slo det fra meg.. den var finest helt ensfarget.

Satte på lyslenke og noen få snøstjerner i glass som jeg ville bli kvitt..og ble veldig fornøyd med resultatet 


De kulene som ble igjen satte jeg på en helt grønn og plane krans med lys jeg kjøpte for å ha på ytterdøra ifjor....og litt rødt bånd

SÅNN - da er jeg kvitt en del julekuler som har hopet seg opp gjennom årene, ikke alle like fine men de ble skjult i sølvhjertet :)

Gjenbruk er gøy 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar