tirsdag 8. november 2016

Boksvotter til vår nye uteplass på hytta

I høst har jeg laget noen boks-votter til bruk ved bålpanna på hytta. Alt strikket i restegarn, nie Ulrika og noe Cortina 



Jeg heklet først en rund brikke med fastmasker, plukket opp 42 masker og strikket frem og tilbake glattstrikk i ca 35 omganger ( noen strikket jeg med riller, men de ble litt små, så burde vært flere omganger på de). Fortsatte videre rundt i like mange omganger før jeg felte av, brettet arbeidet inn mot den hekla runde og sydde fast. Dette er inne i hånden. Plukket deretter opp 42 masker i åpningen og strikket rundt i ca 30 omganger, før jeg avslutta med en vrangbord med 2 rette og 2 vrange. Jeg masket på mønster tilslutt på frihånd; hjerte, elg, snøkrystall, g-nøkkel osv..

Tovet de tilslutt på 40 grader 

Jeg rakk 5 stk før vi reiste på hytta i forbindelse med Rakfiskfestivalen. Uteplassen ble brukt i snøkavet 


..Og så vakkert ble det neste dag 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar