tirsdag 19. juli 2016

The great American Aran Afghan - del 1

Da er mitt store utfordringsprosjekt startet. Om jeg kommer i mål vil tiden vise. Mønster på engelsk er noe å skjerpe tankene med i allefall



Denne delen er designet av Judy Sumner fra Knoxville, Tennessee som sier at hun ble inspirert av et bursdagskort fra hennes tvilling-barnebarn. Forsiden hadde en hage med tegnede insekt og edderkopper og en klase x'er og o'er. Når hun så på det sa hun "kisses and hugs, speidere and bugs"

Hadde jeg lest historien først hadde jeg kanskje oppdaget at jeg strikket de flettede kanten feil. Den skulle se ut som disse x'er og o'er, men et sted på veien glapp jeg mønstret og trodde jeg skulle gjenta hele veien. Til mitt forsvar så må jeg si det var utfordrende å følge med på 4 ulike mønstre (på ENGELSK) på denne lille lappen ca 30x30 cm

Det ble mye opprekking før jeg fikk det til, så da jeg oppdaget halvveis at fletten ble feil, tenkte jeg at det fikk bli min vri på dette. Fikk i allefall til edderkoppen og treet 😉



Nå er det bare 19 igjen... Mulig det blir flere, må se hvit stort teppe blir og om det blir pledd eller sengeteppe. Velger jeg det siste er det nok flere lapper, men det er 20 som er med i dette mønsterheftet..

Strikker i Drops Nepal, 65% ull og 35 % alpakka.

Lappene skal strikkes i disse 4 fargene




 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar