søndag 3. januar 2016

VM lue 2016 - look alike

Jeg falt for VM lua 2016 ( likte fargene også) og tenkte at denne må da gå an å strikke. 


Jeg tok bilde med i garnbutikken og  fant fargene som ligna mest. Garnvalget ble da etter de farger som lå nærmest og i mykt garn. Det endte med

Viking babyull mørk blå nr 326 
Viking babyull turkis nr 328
Viking babyull rosa nr 361
Gjesdal babyull grå nr 828

Jeg la opp 84 m på pinne 4 og strikket dobbel perlestrikk med dobbel tråd. Felte passelig av når lua var lang nok.

Ca omganger med de ulike fargene
  • 12 omganger med mørkeblå
  • 8 omganger med turkis
  • 16 omganger med grå
  • 2 omganger med mørkeblå
  • 4 omganger med rosa
  • 6 omganger med mørkeblå
  • 8 omganger med turkis. Her begynte jeg fellingene. Felte 6 m på 2 av de 8 omgangene - 6 hver gang (totalt 12 m)
  • 8 omganger medd mørkeblå. Her felte jeg på 3 av omgangene - 6 hver gang (totalt 18 m)
  • Fortsatte med grå og felte 6 annenhver omgang til det sto igjen 18 m som jeg strikket 2 og 2 sammen og snurpet de siste 9 

Skal være litt baggy

Siden jeg strikka med dobbel tråd, kjøpte jeg 2 nøster av hver. Ble mer enn nok til en lue og nå skal jeg legge opp til en til slik at jeg har noe å strikke på bussen tur/retur jobb,  så får vi se om det holder til flere enn 2 luer

Lua ble pakket inn og lagt under juletreet og jeg har sett den er blitt brukt mange ganger i jula, så da håper jeg mottakeren ble fornøyd.



Ble ikke helt lik originalen, men så nære at jeg kaller del "look alike" 
Greit å ha strikket den før farsotten kommer slik som OL lua 2015 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar