søndag 31. januar 2016

Start: siste dag i 2015 - Mål: siste dag i første måned i 2016

Nyttårsaften startet jeg et restegarnsprosjekt. Jeg hadde ingen anelse om at det skulle ende i kjole og i tillegg bli ferdig på 1 måned....


Jeg hadde planer om skjørt, hvis det holdt med garn. Dette er rester etter 1 Mariusgenser med rundfelling, 1 Mariusvest og 1 retrogenser og jeg har vel skrevet om alle 3. Garnet er Virgin Wool Deluxe fra Iceyarn i Tyrkia. Veldig godt garn, både i bruk og under strikking. Jeg kjøpte 1 pakke av hver farge, en pakke inneholder 4 nøster a 100 gram og koster ca 80 kr. Så 2 gensere str M og 1 vest str XL og 1 kjole str M kom på den svimlende summen av snaue 500 kr :)

Tilbake til kjolen. Jeg hadde ikke oppskrift, bare googlet hvordan jeg strikker "bølger", la opp et passelig antall masker og strikket med skjørt i hodet. 


Jeg så at jeg hadde mest av den rosa/lilla fargen, så da ble det hovedfarge. Etterhvert skjønte jeg at det kunne bli nok til kjole, så da strikket jeg armer som ble koblet på bolen...fortsatt uten oppskrift. Så dette er faktisk det første jeg har laget uten noe hjelp fra en oppskrift. 

Jeg strikket helt opp uten å felle til hals. Jeg hater å strikke vrange masker, så jeg orket ikke frem og tilbake-strikking. Tanken var å sy en søm med maskin etterpå å klippe opp utringing, men etterhvert fant jeg ut at jeg strikket på en liten krage i stedet.

Tilslutt sydde jeg på et bånd av snøkrystaller. Ble fornøyd, jeg. 

Nå tilbake til VM lue strikking, holder på med nr 2 og har fått ønsker fra husbonden også, så da får vi kjøre på 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar