onsdag 23. september 2015

Når jeg er i gang med Milkpaint får det følger ...

Nå har jeg pusset opp og malt 2 "kasserte" skap og når først malingen står lett tilgjengelig er det uvisst hva neste prosjekt blir. Det som er sikkert er at noe blir det :)


Det siste er en veggklokke. Jeg glemte å ta et før-bilde men klokka var trehvit og var en 30 årsgave, så jeg ønsket og beholde den...men trehvit er en sagablott for tida, så noe måtte gjøres..

Først malte jeg den helt hvit, men ønsket å få frem litt av utskæringene, derfor hadde jeg litt sort Milkpaintpulver i kinesisk olje før den ble oljet.

Resultatet ble mørkere enn planlagt, men med nærmere ettertanke så var det ganske greit..


Den fikk et "resirkulert" utseende og det passer jo bra.. Gulvet vi har lagt heter "resirkulert eik" og dermed kommer gulvet litt igjen i klokka... Vanskelig å forklare, men jeg la klokka på gulvet så kan du selv se likheten 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar