søndag 20. september 2015

Enda et skap er pusset opp

Fikk mye ut av dagen i dag, på tross av sein i seng etter 50 årslag i Valdres.

Ble kanskje inspirert av en tur på hjemtraktene når jeg ser sluttresultatet :)
Etter at jeg begynte med Milkpaint på møbler, fikk lyst til å ha Valdreslogo på et skap og har tenkt på det lenge, så jeg har allerede innhentet tillatelse fra Valdresdesign som opprettshaver til å bruke logoen til slikt bruk.

Noen ganger er jeg oppgitt over meg selv og mine ideer. Hvordan skulle jeg få til dette uten sjablong?

Uten å være noen kunstmaler, satte jeg igang med liten pensel... Ikke perfekt, men en kan da ane hva det er?


Dette er et gammelt hjørneskap jeg kjøpte på loppemarked for flere 10 år siden. Opprinnelig brunmalt, før jeg hadde en periode med bondefarger...


Nå har jeg altså malt det på nytt med Milkpaint, med en blanding av ca 90 % hvitt og ca 10% sort. Til slutt er det oljet med kinesisk olje tilsatt litt sort farge. Utskjæringen i toppen fikk en finish med hvitt for å fremheve utskæringene


Tror skapet skal bli mitt nye "hobbyskap" med alle hobbytingene :) 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar