søndag 27. september 2015

Carpe Diem med en malerkost

Enda et maleprosjekt i mål


Når dattera kasserer et salongbord, så det jo naturlig å kjøre det innom sin "gjenbruksglade" mor før det går til gjenvinning. Jeg likte formen på bordet, så jada, jeg tok i mot og satte det på loftet "på vent"


Nå var tiden inne, loftet skulle ryddes og da måtte jeg ta et valg. Male eller kaste...det ble malt. Jeg er veldig glad i kabeltrommel-bordet jeg lagde for en tid tilbake, men det var litt for stort i omkrets i forhold til sofaen, så jeg ble liksom ikke helt fornøyd ned det.. http://frurustshverdagsgleder.blogspot.no/2014/09/kabeltrommel-na-vart-stuebord.html

Nå har bordene byttet plass og kabeltrommel-bordet er på loftet...inntil videre. Jeg har en plan for det der, men der får jeg komme tilbake til. 

Onsdagskvelden startet jeg med kraftvask og et par strøk maling. Det er fortsatt Milkpaint som gjelder her i huset. En herlig maling som du kan mikse og trikse med fargene som du lyster


Jeg malte "understellet" på bordet i lys grå og blandet i litt mer sort til bordplata slik at den ble mørkere


Tilslutt er det oljet med kinesisk olje. Ny type denne gang, da gubben var vel ivrig på "rydde og kaste" malingsspann i boden...dermed gikk spannet med kinesisk olje også..Dette oppdaget jeg fredagskveld da jeg skulle olje bordet, men jeg fant kinesisk olje på Biltema så kvelden var reddet. Biltema-oljen tørket veldig sent, men bortsett fra det så får vi se om den er like slitesterk. Hvis ikke får jeg ta en ny runde med ny olje.

Slik ble det og slik blir det - med "carpe diem" på snei :)






Veldig fornøyd med 3 kveldersprosjektet :)
God søndagskveld.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar