onsdag 12. november 2014

Bjørkeris og lysgele..men ikke i sammen :)


Gikk meg en tur i skogen i dag og jeg finner selvfølgelig noe som helt sikkert kan brukes til no. I dag tok jeg med meg bjørkekvister som jeg formet til hjerte. Pynting av dem gjenstår, så sluttbilde får vente




Jeg gjenbruker syltetøyglass i flere varianter og i denne gang ble det lysgele. Satte i litt julepynt av engler og snømenn, satte i veke, raspet hvit stearin til snø i bunn, smeltet lysgele i vannbad


Gafler var til god hjelp for å få veken til å holde seg stabil. Et tips er å lime veken fast i bunn. 


Helte i flytende lysgele og surret hamptråd i sporene der lokket har vært, og festet på hjertepynt. På et par av dem ble det "god jul"- bånd. Jeg satte på tekst også. 


 Også var det dette adventsstrikkemysteriet da, del 3 er strikket på..








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar