onsdag 17. september 2014

Nytt prosjekt - CD skapets makeover

Vi har et CD skap fra 90 - tallet. Dette ble vurdert kastet, men siden det fortsatt hender at vi hører på disse CD'ene, så er det jo dumt å fjerne skapet de er i.

Skapet var opprinnelig syreluta, men på 2000-tallet en gang hadde jeg en periode hvor jeg malte alle syreluta skapene i bondefarger. 
Hang vel sammen med at jeg heller malte skap enn vegger, for de var jo også i trehvit panel...slik det skulle være da vi bygde hus. På den måten satte det litt farge på de trehvite veggene. Med årene har jo veggene blitt malt, så nå som jeg er blitt så glad i Milk Paint ser jeg ikke bort fra flere prosjekter :)

Tilbake til dette skapet; jeg henter masse informasjon fra Fru Pigalopps Verksted. Anbefaler alle som er like interessert i oppussing av møbler som meg til å besøke hennes Facebookside eller hjemmesiden. http://www.frupigaloppsverksted.no

Jeg startet med vasking med kraftvask og fortsatte med å lage "opphøyde"sjablonger med sparkelmasse.
1.strøk ble malt med Pitch Black og Driftwood. Blandet i Extra Bond for at malingen skulle sette seg på den malte flaten. Deretter pusset jeg sjablongene så de fikk jevn høyde. 

I andre og tredje strøk blandet jeg i 50 % Snowwhite for at fargen skulle bli lysere og det mørke skulle skinne igjennom. 
Tilslutt fikk den en omgang med Finishing Oil. Prøvde å blande i litt Pitch Black pulver i den oljen jeg tok over sjablongene, men vet ikke helt om det lykkes. Burde nok heller brukt voks da, men det hadde jeg ikke i huset. Uansett, ble fornøyd jeg - også fikk den bling-bling-knotter:)

Fargen bedrar litt i skumringen, ser veldig ulik ut på bildene nedenfor, men den er grå i fargen. Får ta et bedre bilde i dagslys en dag




2 små kveldsøkter og vips ett nytt møbel! Denne malingen tørker så fort at hadde jeg hatt fri fra jobb hadde jeg tatt det på en dag..

Dette er bare moro, har mange skap på gå løs på, så det stopper nok ikke her :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar