søndag 14. september 2014

Jakke ferdig på raske pinner

I vår var det salg på Drops garn og selv om jeg har pålagt meg selv stopp på garnkjøp, måtte jeg kjøpe til denne jakken. 

Strikket i Andes, 35% alpakka og 65% ull. Jeg falt pladask for blåfargen på garnet og da var det gjort. Oppskriften finner du her http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=17&lang=no

Jakken er strikket på pinne nr 10, så den var kjemperask å strikke. 

I konsentrasjonen for å få til flettene foran, glemte jeg å strikke vrangbord på jakken. Dette kom jeg først på etter et godt stykke så da ville jeg ikke rekke opp. Tenkte den kunne være uten vrangbord.

Da jeg begynte på armene, fikk jeg en ide om å strikke flettebord i stedet for vrangbord. Det ble jeg såpass fornøyd med at jeg strikket flettebord i stedet for vrangbord rundt halsen også. 

Hadde litt garn igjen, så da hentet jeg opp masker nederst og strikket på en flettebord der også.

Så egentlig var det bra jeg glemte vrangborden, jeg syns flettebord ble finere ;) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar