mandag 21. juli 2014

Hvordan bli venn med en symaskin?

Jeg liker å holde på med mye rart, men søm er vel ikke min sterke side. Jeg og symaskina er for det meste på kollisjonskurs

Jeg har vunnet i Lotto 1 gang på 90 tallet, hele 7000 og de ble sporenstreks invistert i symaskin. Kjekt å ha, men kan vel ikke si den er flittig i bruk. 

I kveld har jeg sydd det 3. og siste gardinfaget til soverommene på hytta. Finnes jo ikke ferdigsydde til den størrelsen, så da er det bare å sy selv. Kjøpte meter på meter med stoff på Ikea. 

Som forventet ble vi også i dag uvenner, både symaskina og jeg. Tråden sliter seg, tre nåla på nytt, spolen med undertråd er tom, fylle på og tre på nytt...trådsnella tom, tre igjen... Det skal liksom tukle seg til. Det gjør vel ikke saken bedre at loftsstua har temperatur som en badstue 

Vel jeg er sta og kom i mål - ble en Olashorts til Ola også. En olabukse med høl på kneet får leve videre som shorts :)

Men det finnes andre ting som er moro, selv om jeg skulle ønske jeg kunne få litt tak på denne sømmen...det er så mye jeg skulle ha prøvd å sy... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar