lørdag 5. juli 2014

Heklet gulvteppe/sengeforlegger

Startet dagen tidlig, og på snaue 2 timer ble noen av disse remsene mine anvendt. 


Jeg la opp 5 lm og tok de i en ring. Heklet så 6 fastmasker rundt ringen. Heklet neste omgang med 2 fm i hver av de foregående fastmaskene. Neste omgang ble det 1 fm, 2 fm i en, 1 fm, 2 fm i en osv ut omgangen. Neste omgang ble det 2 fm mellom hver økning med 2 fm i en. Slik fortsatte jeg rundt og rundt med en ekstra fm mellom hver økning pr omgang.... Til jeg var fornøyd med størrelsen og føttene kan settes på, når de kommer fra en varm dyne
 

Nå tenker du kanskje at slike kan jo kjøpes.... Ja, det kan de sikkert, men da blir det ikke et der "minna heng" som Hellbillis sier :) i dette ene teppet er det blant annet minner fra min mors soverom (gardiner) og ikke minst er det håndlaget av meg selv :) 

Fornøyd jeg, så det blir flere slike. Har både slitt sengetøy og annet som skal bli tepper, runde eller rektangel. Tiden vil vise. Det var i allefall raskere å hekle enn jeg hadde trodd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar