onsdag 2. juli 2014

Alternativ til potetsalat ved siden av grillmat

Jeg prøver å kutte ut poteter i kosten og har fått søtpoteter på hjernen. Den er veldig god og jeg bruker den til erstatning for poteter i lapskaus, mos osv.. Fungerer bra og er kjempegodt.

I dag skulle vi grille så da ble det søtpotetsalat av det jeg hadde i huset. Anbefales!


Litt vanskelig med nøyaktig oppskrift da jeg tok en slump av det jeg hadde til rådighet

Til 2 - 3 personer (spørs hvor mye dere spiser, vi var 2 og klarte ikke spise den opp)

1 stor søtpotet (skrelles og deles i biter, kokes myke i ca 10 min..etter som størrelsen på bitene
Ca 3 store spiseskjeer tyrkisk yougert 
Ca 1 spiseskje majones
1 fedd hvitløk, finhakket
Ca 3 vårløk, skjæres i biter

Røres sammen og smakes til med salt og hvit pepper

Vend forsiktig inn de kokte søtpotetbitene.

Enjoy!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar