fredag 24. januar 2014

DIY (Do it Yourself) - nytt begrep; gjer det sjøl!

Mere gjenbruk, mer syssel uten strikketøy.

Kveldene denne uka har gått til å rulle biter avispapir.. 2 Valdres og 2 Varingen klipt i passelige biter og rullet med en tråd rundt . I går kveld ble de trukket i smelta stearinstumper. Tipset fant jeg på nett og tenkte dette skal testes, DIY-tennbriketter. 


Kan jo legge til at de funker mye bedre enn de du kjøper. Testet i gårkveld ;)

For de som husker at jeg begynte på heklet løper med restegarn ... Denne er heklet litt på gjennom hele høsten og i går kveld tok jeg sjansen på å ta slutten (skulderen er bra! Tvi, tvi)

Veldig spennende å komme til "bunns" i garnnøstene etter bestemor. Der fant jeg fyrstikkeske fra 1972 og avispapir, Dag og tid fra 1965



Skulle egentlig bli til spisestuebordet, men nå er det tomt med smånøsterester og løperen er lang nok til stuebordet ...så da sier vi den er ferdig. Så får tiden vise om jeg fortsetter på den når restegarnskurven er fylt opp igjen. 


Bordet er forøvrig gjenbruk. Kassert av yngste sønn i fjor. Opprinnelig var det mørkt brunt, og jeg så potensialet og min smak i det...Håndpusset ned til litt chabbychic av meg og behandlet med biovoks




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar