fredag 11. oktober 2013

Høstgleder

Siden sist har vi byttet ut den gode, gamle etasjeovnen som svigerfar restaurerte til oss da vi bygde huset i 1992/93. Før den tid hadde den gjort sin tjeneste et sted på Toten før svigerfar tok vare på den da den skulle kasseres. Så den hadde nok et loftsopphold før den kom til Nittedal. Nå var den moden for utbytting, eller restaurering igjen - og vi valgte det første, da vi ikke føler oss kyndige nok til restaurering.

Martin kom og hjalp til med montering av ny peisovn og Henriette og jeg fulgte med på at det gikk riktig for seg ;)


De som kjenner meg godt, vet at jeg alltid finner bruksområder på det andre hadde kastet...så her skulle ikke kastes no' ovn. Nei, langt i fra...tenk på alle minner vi har sammen med gamleovnen. Den fikk plass i hjørnet ved pipa, fikk en omgang med bengalakk, litt stæsj og t-lys og vips så hadde vi en gedigen "lysestake" i stua ;) bildene lyver litt, den er mye finere enn jeg klarer å få frem på bildet


Ellers er det jo stadig noe på strikkepinnene her, litt julegaver, litt småstrikk ellers (bilde av en halspynt) og jeg trengte en lun høstjakke så da strikker jeg likegodt en, denne er i boblestrikk og i alpakka og merinogarn. 


Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har starta lefsebaking, men formen min de siste dagene tilsier at en høstforkjølelse er på gang, så det blir visst ikke denne helga heller... 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar