søndag 17. februar 2013

Det holdt ikke helt...

Skulle nok hatt en dag til i denne helga, så hadde jeg vært ferdig med kjøkkenet. De siste dørene er malt og ligger til tørk før de skrus opp igjen.

Det som gjenstår er benkeplaten. Den skal vaskes, mattes ned med slipepapir og til slutt males. Denne jobben fikk jeg ikke begynt på i helga...må være helt sikker på at maling er tørr før jeg begynner å slipe. Med et par kvelder til, så er jeg der - og holder det, ble hele kjøkkenet pusset opp på nøyaktig 14 dager. Fornøyd med det, for jeg hadde satt påsken som mål slik at jeg ikke skulle bli stressa ;)

Har fått fylt opp igjen knekkebrødboksen.
Oppskrift
3,5 dl sammalt rug
3,5 dl små havregryn
1dk kruska
2 dl solsikkekjerner
1,5 dl sesamfrø
0,5 dl linfrø
1 ts salt
7 dl kaldt vann
Blandes og smøret på bakepapir på 2 brett. (Jeg harbegynt å fordele på 3 brett for å få de tynnere og mere sprø). 160 grader på varmluft i ca 50 minutter på 1. og 3. rille. MEN etter ca 10 minutter; ta brettene ut og skjer i passe stykker (jeg bruker pizzahjul) sett de inn på samme sted og stek videre i ca 15 min. Nå skal brettene bytte plass i ovnen og stek videre i ca 25 min. Er de ikke sprø nå, så slå av ovnen og la de stå i den en stund, gjerne natten over. Lykke til! 



og venter nå på taco-pizza'n skal bli stekt. Må ha enkel kokkelering nå om dagen, når malingsspann, koster og ruller tar opp nesten all benkeplass.. Taco i går og restene i pizza i dag ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar